„My Poznań 36,6” – walka o szacunek dla każdego człowieka
Szacunek dla każdego człowieka i walka z uprzedzeniami – to główny przekaz nowej kampanii „My Poznań 36,6”. Wyrazem manifestu powstał spot promujący akcję. Jego autorzy, w niestandardowy sposób, apelują o niezgodę na dyskryminację. „Tolerować człowieka to za mało. Człowieka należy szanować. Zacznijmy żyć według tych zasad – zgodnie z naszą natrą”
Kampania opiera się na mianowniku, który łączy wszystkich zdrowych ludzi – niemal identyczna temperatura ciała 36,6 ”
„36, 6’’ – dokładnie tyle wynosi ciepłota ciała zdrowego człowieka. Wspólny mianownik każdego – bez względu na orientację seksualną czy kolor skóry. Temperatura normalna, powszechna i równa dla wszystkich. Tak normalna, jak to, że jesteśmy takimi samymi ludźmi. Tak powszechna, jak nasze prawo do godności i szacunku wobec siebie i innych. Tak równa, jak równi jesteśmy sobie. Zacznijmy żyć według tych zasad. Zgodnie z naszą naturą” – manifest przedstawiony przez twórców kampanii przekonuje, że dyskryminacja człowieka jest równoznaczna z łamaniem jego praw. Tolerować człowieka to za mało. Autorzy „My Poznań 36,6” podkreślają, jak ważne jest uznanie. Kampania porusza problem nie tylko dyskryminacji, ale przypomina o popularnej dziś epidemii braku szacunku.
– Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej gwarantuje każdemu człowiekowi prawo do poszanowania godności osobistej – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent miasta. – Wszelka dyskryminacja jest łamaniem tego prawa, prowadzi do bierności i braku reakcji. Czas to zmienić. Kampanią „My Poznań 36,6” chcemy przypomnieć, że wszyscy jesteśmy sobie równi, a szacunek jest niezbywalnym prawem każdego człowieka.
9 grudnia na Starym Rynku w Poznaniu odbył się happening towarzyszący Festiwalowi Rzeźb Lodowych. Zgromadzeni mieszkańcy miasta oraz turyści biorący w nim udział, mogli na żywo na telebimie zobaczyć, jak wyglądają w kamerze termowizyjnej
Podczas wydarzenia powstał film promujący kampanię. Do jego realizacji zaproszono również przedstawicieli grup narażonych na dyskryminację.
Wideo dostępne w sieci, a już wkrótce będzie wyświetlane w poznańskiej komunikacji miejskiej oraz trafi do lokalnych mediów.W ramach akcji powstała również strona poznan366.pl, promowana kampanią displayową i ulotkami dystrybuowanymi podczas poznańskich jarmarków bożonarodzeniowych
Miasto zachęca także do zgłaszania każdego przejawu dyskryminacji i nietolerancji, przypominając, że każda reakcja sprzeciwu jest lepsza niż jej brak. Zwrócono także uwagę na ważne zapisy kodeksu karnego:
Art. 257 KK: Kto publicznie znieważa grupę ludności albo poszczególną osobę z powodu jej przynależności narodowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej albo z powodu jej bezwyznaniowości lub z takich powodów narusza nietykalność cielesną innej osoby, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
Art. 119 KK: Kto stosuje przemoc lub groźbę bezprawną wobec grupy osób lub poszczególnej osoby z powodu jej przynależności narodowej, etnicznej, rasowej, politycznej, wyznaniowej lub z powodu jej bezwyznaniowości, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
Akcję, realizowaną pod hasłem „Wobec ludzi tolerancja to za mało, należy się szacunek”, przygotowała agencja Chromatique. Kampanię prowadzi Oddział Promocji Gabinetu Prezydenta UMP
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie