Dla Ciebie zginał policjant -bohater, dla mnie tata
23 lutego 2015 miała miejsce kampania społeczna „Bohaterowie proszą Cię o pomoc” przygotowana przez Fundację Dorastaj z Nami. Kampania pokazuje historie, które znamy z serwisów informacyjnych i gazet, z innej, prywatnej strony. Jej celem było zwrócenie uwagi opinii publicznej na rolę służb publicznych w Polsce i na kwestie odpowiedzialności społecznej za losy rodzin tych, którzy w swojej codziennej pracy narażają za nas życie.
– Zawsze, gdy słyszymy w wiadomościach o śmierci funkcjonariusza służby publicznej, w Fundacji wiemy, że właśnie komuś zawalił się świat. Odchodzi partner, ojciec, mąż, który często był jedynym żywicielem rodziny. W tle doniesień medialnych – tragedii, kryjącej za słowami „zostawił żonę i dzieci…” – kryje się o wiele więcej, niż jest przekazywane za pośrednictwem mediów – Pamiętajmy więc o dzieciach tych z nich, którzy nie wrócili z pracy do domu. Zadbanie o nie, to najlepsza forma powiedzenia „dziękuję” – mówi Magdalena Pawlak, Prezes Zarządu Fundacji Dorastaj z Nami.
Fundacja Dorastaj z Nami powstała w 2010 roku. Pomaga dzieciom osób poszkodowanych w trakcie pełnienia służby. Nie tylko żołnierzy, ale także policjantów, strażaków czy też pracowników administracji publicznej. Wśród jej podopiecznych są również dzieci ofiar katastrofy smoleńskiej. „Wspieramy proces edukacyjny dzieci i młodzieży objętych opieką, a w szczególności współfinansujemy indywidualne potrzeby, związane z ich rozwojem intelektualnym, nauką, wychowaniem czy zainteresowaniami” – mówi Magdalena Pawlak, Prezes Zarządu Fundacji Dorastaj z Nami. –„Sądzimy, że ludzie, którzy bohatersko oddają swoje życie w imię naszego bezpieczeństwa, zasługują na nasz szacunek i odpowiedzialność wobec pozostawionych przez nich dzieci”
Kampania wystartowała w lutym 2015, w telewizji prasie i radio. W działania marketingowe zaangażowali się przedstawiciele Wojska, Straży Pożarnej i Policji. W ramach kampanii społecznej przeprowadzono badanie opinii publicznej, zrealizowano spot telewizyjno-kinowy w wersji 30” i 45”, spot radiowy oraz plakaty
Powstała też seria przejmujących reportaży pod opieką dziennikarską Tomasza Sekielskiego, przedstawiających konkretne osoby związane ze służbą publiczną i ich, niejednokrotnie tragiczne, historie życia. Zaplanowano również działania w internecie i w mediach społecznościowych.
Kampania została objęta honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka, Marka Michalaka. Stanowiła początek dyskusji społecznej, o tym, czym dzisiaj jest patriotyzm i kim są współcześni bohaterowie.
„Dla większości Polaków (90%) słowo patriotyzm jest rozumiane w sposób tradycyjny – jako walka o ojczyznę i poświęcenie dla niej – czyli w sposób odległy od tego, jak wygląda współczesne życie w Polsce, pozbawione wojen i konieczności podejmowania takich działań. Mimo tradycyjnego rozumienia patriotyzmu, zmieniło się rozumienie tego, kto jest obecnie patriotą – to nie tylko Ci, co walczą o ojczyznę, ale również Ci, dzięki którym żyje nam się lepiej i bezpieczniej: strażacy, policjanci, żołnierze i ratownicy. To są bohaterowie czasu pokoju” – mówi prof. Uniwersytetu Warszawskiego Dominika Maison, odpowiedzialna za realizację badań społecznych, wykonanych na zlecenie Fundacji Dorastaj z Nami.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie