Głównym celem kampanii “Help – dla życia bez tytoniu” jest zmobilizowanie młodych ludzi ze wszystkich państw członkowskich Unii Europejskiej do aktywnego promowania niepalenia wśród swoich rówieśników.
Palenie wśród młodych osób to zarówno kwestia wizerunku, jak i atrybutów z tym związanych. Badania przeprowadzone przez organizacje prozdrowotne ujawniły, że młodzi ludzie sięgają po papierosy nie tylko z ciekawości, ale i z chęci upodobnienia się do gwiazd ze świata mody, muzyki, rozrywki, sztuki. Niezbędne jest uświadomienie im (w szczególności młodym kobietom, bo to one są najbardziej podatne na wpływy środowiska) niebezpieczeństwa wynikającego z palenia tytoniu. Istotne jest również wspieranie ich w skutecznym sprzeciwianiu się naciskom społecznym. Takie zadanie postawiła przed sobą Komisja Europejska – celem prowadzonej przez nią kampanii jest zmiana pozytywnego postrzegania palenia tytoniu oraz utrwalenie jej w świadomości młodzieży jako marki związanej z niepaleniem.
W ramach kampanii na terenie całej Polski odbędzie się seria testów poziomu tlenku węgla w wydychanym powietrzu. Jest to interaktywna metoda, która pozwala ludziom osobiście sprawdzić wpływ palenia na własne zdrowie. Jako pierwsi przebadali się łodzianie – stoisko „HELP” pojawiło się 4 kwietnia na terenie Manufaktury. W badaniu wzięło udział ponad 300 osób. Niebawem przed szansą wzięcia udziału w bezpłatnym badaniu staną mieszkańcy m.in. Warszawy, Poznania, Krakowa, Wrocławia i Katowic. Badania poziomu tlenku węgla przeprowadzać będą studenci zrzeszeni w Międzynarodowym Stowarzyszeniu Studentów Medycyny.
Jak wynika z badań, w Polsce nadal jest więcej palaczy niż w wielu pozostałych krajach UE, np. w Szwecji czy Islandii. Wiek inicjacji tytoniowej przypada w naszym kraju poniżej 10 roku życia. Najnowsze dane pokazują, że ponad 23% dzieci w wieku 13-15 lat oraz 32% młodych ludzi (20−29 lat) pali papierosy. Wzrost częstości palenia wśród nastolatków nastąpił w latach 90-tych, w szczególności wśród dziewcząt (z 16% w 1990 r. do 28% w 1998 r. u 15-letnich dziewcząt), u których skutki palenia (jako u przyszłych matek) są często o wiele poważniejsze niż wśród mężczyzn.
Profesor Luke Clancy, Generalny Dyrektor Instytutu Badań nad Niepaleniem w Irlandii i prezes Europejskiej Sieci na Rzecz Ograniczenia Palenia (ENSP) powiedział: – W wielu przypadkach testy CO działają na młodych ludzi jak terapia szokowa, która motywuje ich do zerwania z nałogiem. Wielu nastolatków ma bowiem nadal wrażenie, że palenie jest modne i cool, podczas gdy wszyscy wiemy, że jest to nieprawda.
Namiot „HELP” będzie obecny podczas ponad 250 imprez na terenie całej Europy. Główną siłą kampanii jest młodzież, która właczana jest w działania w ramach akcji.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS