W kampanii „Aids to masowy morderca”, również nie mogło zabraknąć Hitlera. Tym razem niemiecki dyktator został uwieczniony w dość intymnym momencie. Uprawia seks z młodą kobietą. W tym kontekście Hitler = Aids. Kampanię można odczytywać w dwojaki sposób. Wyraźnie zakomunikowany jest przekaz przedstawiający globalne skutki zachorowań na AIDS – wirus HIV. Miliony osób na całym świecie zmarło wskutek tej choroby co pozwala nazwać ją masowym mordercą i zestawić z wizerunkiem najbardziej znanego zbrodniarza. Z drugiej strony, zawarty jest pod postacią Hitlera bardzo mocny bodziec awersyjny. Stosunek bez zabezpieczenia ma się kojarzyć z seksem ze starym i odpychającym mordercą. Szokującą kreację przygotowała agencja Das Comitee z Hamburga, na zlecenie organizacji Regenbogen. Kampania była szeroko komentowana w mediach. Rzeczniczka prasowa brytyjskiego Narodowego Porozumienia do Walki z AIDS w wypowiedzi, której udzieliła dziennikowi DailyTelegraph stwierdziła, że wiele organizacji działających w kwestii HIV prowadzi kampanie na swój sposób, jednakże ta reklama w poważnym stopniu stygmatyzuje osoby żyjące z HIV, które i bez tego, muszą walczyć ze społeczną stygmą. Rzeczniczka zarzuciła kampanii, że nie przedstawia żadnego rozwiązania (np. użycie prezerwatywy), może odstraszać od badań diagnostycznych zakażenia HIV. Powiedziała także, że przekaz jest nietrafiony, ponieważ w krajach wysoko rozwiniętych, dzięki terapii retrowirusowej, u osoby zakażonej HIV nie musi rozwinąć się AIDS. Dyrektor Warszawskiej Szkoły Reklamy Sławomir Wojtkowski, komentując dla Wirtualnej Polski kampanię „Aids to Masowy Morderca” zwraca uwagę, że odbiorcy prawdopodobnie nie zapamiętają przekazu kampanii tylko obraz dyktatora uprawiającego seks. Stworzono także analogiczne postery przedstawiające Józefa Stalina oraz Saddama Husajna.
Więcej: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
02.12.2024
Strzel kasą na zwierzaki
-
28.11.2024
Bardzo blisko
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór