Zaczepić, wyzwać, zaszokowć i zmienić – 8 przykładów prowokacji
Kierowcy do domu!
„Zawiadamia się, że kierowcy, którzy stwarzają ryzyko zaistnienia wypadku powinni w weekend 24 – 26 2011 r. pozostać w domach!” – brzmiał komunikat nadawany w ramach spotu kampanii społecznej Narodowy Eksperyment Bezpieczeństwa „Weekend bez ofiar” zrealizowanej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Przewrotne copy według twórców miało prowokować do autoanalizy własnego zachowania na drodze. W rezultacie część odbiorców nie odebrała tego komunikatu zgodnie z intencją nadawcy. Przykładem służą komentarze na stronie akcji na Facebooku: „Żegnajcie wyjścia na miasto – to chcecie powiedzieć?”, „Cel dobry, ale hasła z komunikatów i reklam drażnią mnie mocno”, czy ironiczne „Bezpiecznie siedziałem w swoim pokoiku. Całe szczęście, bo mogłem zginąć!”. Bilans zeszłorocznego weekendu bez ofiar na polskich drogach to 28 zabitych, 368 rannych, 1703 zatrzymanych nietrzeźwych kierowców.
Więcej o tej kampanii: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa
-
03.05.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”