W Fabryce Trzciny odbył się koncert Reni Jusis oraz Motion Trio dedykowany Dniu Wody. Koncert poprzedził pokaz mody, gdzie gwiazdy polskiego showbiznesu prezentowały koszulki inspirowane Kampanią Wodną. Podczas imprezy przedstawiono także projekty wodne Polskiej Akcji Humanitarnej realizowane w Autonomii Palestyńskiej oraz w Sudanie Południowym. Impreza odbyła się z okazji Światowego Dnia Wody, który obchodzony jest 22 marca.
Celem imprezy było zwrócenie uwagi na jeden z największych problemów współczesnego świata, jakim jest kurczenie się zasobów wody pitnej. Polska Akcja Huminitarna, która od 2004 roku prowadzi Kampanię Wodną informowała o tym, że 884 milionów ludzi na ziemi pozbawionych jest dostępu do wody spełniającej podstawowe normy czystości, a co siódmy człowiek na świecie cierpi z powodu pragnienia oraz chorób spowodowanych spożyciem skażonej wody.
Atrakcją wieczoru był pokaz mody, będący jednocześnie finałem konkursu Kreatywna Kropla ogłoszonego przez PAH. W konkursie wzięli udział młodzi, zaangażowani społecznie graficy, których zadaniem było zaprojektowanie koszulki inspirowanej zagadnieniami wodnymi. W skład jury wchodzili między innymi Piotr Młodożeniec, Janusz Kaniewski oraz Janina Ochojska. Wyróżnione projekty zaprezentowały znane osoby: Ewelina Flinta, Aleksandra Szwed, Pascal Brodnicki, Dominika Gawęda, Joanna Jabłczyńska oraz Marika. Oprawę muzyczną pokazu przygotował Mamadou Diouf, a całość imprezy poprowadziła Beata Sadowska. Biletem wstępu na imprezę była kropla Kampanii Wodnej, z której dochód przeznaczony jest na wsparcie społeczności, których prawo do wody jest łamane. Można było zakupić także wodę Cisowianki, z której dochód w całości przekazywany jest na budowę studni w Sudanie.
Pomiędzy wystąpieniami gwiazd publiczność mogła obejrzeć relację z Sudanu Południowego, w którym obecnie przebywa Janina Ochojska wraz z dziennikarzami.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS