Znani projektanci uszyli kreacje dla Pajacyka. Dochód ze sprzedaży modnie ubranych kukiełek Polska Akcja Humanitarna przeznaczy na swój sztandarowy program dożywiania dzieci w szkołach i świetlicach.
13 września 2009 r. w restauracji „Mirador” w Warszawie odbędzie się nietypowy pokaz mody. Na imprezie prowadzonej przez Agnieszkę Dygant i Tomasza Kota jedynymi modelami będą charakterystyczne drewniane kukiełki ubrane w stroje znanych polskich projektantów: Marcina Paprockiego i Mariusza Brzozowskiego, Ewę Minge, Macieja Zienia, Jerzego Antkowiaka oraz Janinę Ochojską. Wystrojone pajacyki wezmą udział w licytacji, a zyski z niej zostaną przeznaczone na zapewnianie niedożywionym dzieciom ciepłych posiłków.
– Postanowiliśmy włączyć się do akcji organizowanej przez Polską Akcję Humanitarną, ponieważ od lat wspieramy ciekawe inicjatywy charytatywne. Tym razem mogliśmy zrobić coś co na prawdę kochamy i przy tym pomóc potrzebującym. – podkreślają Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski.
– Przypuszczam, że wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawy, jak poważne i daleko idące konsekwencje może powodować niedożywienie u dzieci. Zwiększanie społecznej świadomości to działanie niezbędne, aby uzmysłowić ludziom wagę problemu –dodaje Maciej Zień, który dla Pajacyka zaprojektował koktajlową sukienkę.
Natomiast Jerzy Antkowiak postanowił nie ubierać Pajacyka – Kiedy zapytano mnie, czy wezmę udział w akcji pt. „Kolekcja dla Pajacyka”, natychmiast powiedziałem duże TAK dla tej wspanialej inicjatywy. Jednak kiedy przysłano mi Pajacyka, tak się zachwyciłem jego formą, że postanowiłem zrobić wszystko, aby Pajacyka nie ubierać. – napisał projektant w liście do Polskiej Akcji Humanitarnej. Pajacyk Jerzego Antkowiaka nie jest jednak nagi. Może poszczycić się złotym – namalowanym kombinezonem oraz błyszczącą zieloną kokardą.
Akcja jest w szczególności skierowana do członków organizacji zrzeszających biznesmanów – m.in. Business Centre Club, PK PP Lewiatan, Forum Odpowiedzialnego Biznesu i innych.
Pajacyk to nazwa, a zarazem symbol programu prowadzonego od 1998 roku przez Polską Akcję Humanitarną. Od jego powstania organizacja ufundowała ponad 10 milionów ciepłych posiłków dla dzieci.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS