Nie tylko Facebook. Kampanie wykorzystujące różne portale społecznościowe
Użytkownicy aplikacji Vine nie okazali entuzjazmu akcji społecznej #SixSecondAgainstAids. Być może trąciła im myszką, być może zabrakło w niej spontaniczności. Z nieporównywalnie lepszym odbiorem spotkała się oddolna akcja na rzecz Ryana McHenry’ego. Ten 26-letni początkujący reżyser ze Szkocji zapisał się w historii Vine’a cyklem kultowych filmików „Ryan Gosling Wont’t Eat His Cereal” (materiały poglądowe tu i tu). Planował właśnie nakręcenie pierwszego pełnometrażowego filmu, kiedy zdiagnozowano u niego nowotwór złośliwy. Chemioterapia uniemożliwiła mu dalszą pracę, pozostawiając bez środków do życia. Jego dobrzy znajomi rozpoczęli akcję charytatywną na portalu indiegogo.com, stawiając sobie za cel uzbieranie 10 tys. dolarów na pokrycie bieżących kosztów leczenia Ryana. W jej promocję włączyła się cała plejada gwiazd z Vine’a. Użytkowników zachęcano do kręcenia 6-sekundowych filmów otagowanych #weloveryan, by młody reżyser czuł wsparcie społeczności. Szybko okazało się, że użytkownicy aplikacji mają gest i całą kwotę udało się sprawnie zebrać. Niewątpliwie duży wpływ na to miał szeroki wachlarz podziękowań, jakie oferowane były wpłacającym.
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem