Złoto dla geeków, skner i zuchwałych. Kampanie nagrodzone w Cannes
Co kobiety powinny, a czego nie mogą
Autouzupełniająca się prawda W krajach rozwiniętych temat równości kobiet i mężczyzn postrzega się często jako zamknięty. W krajach rozwijających się problem nierówności nadal nie jest zrozumiany, a debata dopiero się otwiera. Agencja Memac Oglivy Dubai otrzymała od jednej z agend ONZ – UN Women naprawdę ciężki brief do zgryzienia – ogólnoświatowa kampania PR skierowana do ludzi wszystkich kultur, która na poważnie rozbudzi dyskusję na temat, stojącymi za dyskryminacją, społeczno-kulturowymi oczekiwaniami względem ról płciowych. Podczas gdy w Polsce próbowano udowodnić, że gender to przebieranie chłopców w sukienki, PRowcy ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich otworzyli Google i sprawdzili jakie zapytania dotyczące kobiet wpisują ludzie z różnych stron świata. Wyszukiwarka posiada funkcję autouzupełniania, wystarczy wpisać 2-3 pierwsze słowa, żeby wyświetliła się lista najczęstszych zapytań, które się od nich zaczynają, w danym regionie. I tak, na Bliskim Wschodzie – „kobiety potrzebują …”: „znać swoje miejsce”, „być dyscyplinowane”, „być kontrolowane”. W Ameryce Łacińskiej – „kobiety nie powinny …”: „mieć praw”, „głosować”, „pracować”. W USA – „kobiety nie mogą …”: „prowadzić samochodu”, „być obdarzone zaufaniem”, „przemawiać w kościele”. Zapytania zestawiono z twarzami kobiet, dodano hasła, hashtag i tak opracowany graficznie przekaz rozbudził dyskusję na całym świecie, zarówno w redakcjach największych telewizji informacyjnych i gazet, mediach społecznościowych, szkołach, domach, jak i politycznych salonach. Kampania została nagrodzona m.in. Złotym Lwem w kategorii PR.
Więcej: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem