Projekt zatytułowany „Deklaracja miłości do miasta” powstał w ramach działalności Studenckiej Grupy Aktywności zrzeszającej aktywnych studentów WSG. Pomysł jest prosty. Chodzi o to aby udowodnić, że można kochać miasto w którym się mieszka, pomimo jego niedoskonałości i wad. Każdy kto kocha Bydgoszcz może podpisać specjalny dokument – „Deklarację miłości do miasta”.
Podpisy zaczęto zbierać 14 lutego, ich ostateczne liczenie odbędzie się 24 czerwca 2011 roku. Liczba osób zakochanych w Bydgoszczy będzie potem prezentowana na miejskich telebimach. „Deklaracja” jest dostępna dla wszystkich zainteresowanych podczas miejskich imprez oraz w specjalnie wyznaczonych punktach: w Centrum Informacji na ul. Batorego 2 oraz w Biurze Informacji i Promocji WSG na ul. Garbary.
Wolontariusze, studenci innych oddziałów WSG, prowadzą analogiczną akcję na terenie Inowrocławia oraz w Malborku.
Studencka Grupa Aktywności działa w ramach Pracowni Public Relatons i Marketingu WSG.
Jej celem jest umożliwienie studentom działalności społecznie zaangażowanej i realizowanie własnych pomysłów w tym obszarze. Działalność społeczną „ćwiczą” niezależnie od SGA studenci socjologii WSG. Na zajęciach Projekt Public Relations, studenci trzeciego roku zrealizowali akcje: „Reklamówki do reklamacji” (apel o wymianę plastikowych toreb na płócienne), „Kropla wody w morzu potrzeb” (promocja oszczędzania wody) czy „DoKOŃcz posiłek” (sprzeciw wobec marnowania żywności). Wszystkie akcje poprzedziły zgodne ze sztuką badania wstępne, analiza sytuacji oraz diagnoza problemu.
5 i 6 maja, w ramach projektu „Śmieciobranie – Śmieci sortowanie” dofinansowanego z Zielonego Grantu Henkla, Studencka Grupa Aktywności zorganizuje ekologiczny happening. Młodzi aktywiści będą m.in. rozdawać worki do sortowania śmieci oraz zaprezentują instalację „Kobieta”, zbudowaną z opakowań po kosmetykach.
Z. Migalska
Nazwa projektu:
Deklaracja miłości do miasta
Zasięg (kraj/kraje):
Bydgoszcz
Autor:
Studencka Grupa Aktywności
Data:
02/2011
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
18.10.2024
Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina
-
26.09.2024
Jak oswoić prądożerców?
-
11.09.2024
#TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii
-
23.07.2024
Nie wszystko co „eco” jest eco
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie