Możliwość zrobienia sobie grupowej bezpłatnej fotografii przyciągała wielu chętnych. Po wywołaniu okazywało się jednak, że kadr jest pusty, a na zdjęciach nie ma śladu po uśmiechniętych twarzach przyjaciół.
Według Grupo Vhiver tak właśnie czują się nosiciele HIV. Są oni dla otoczenia niewidzialni. Reakcje uczestników przedstawionych na filmie są do siebie zbliżone. Zdziwienie i ciekawość zmieniają się stopniowo w zrozumienie i aprobatę dla przesłania komunikowanego przez organizację.
Co ciekawe, Grupo Vhiver nie próbuje tu propagować sposobów zabezpieczenia się przed zakażeniem HIV jak wiele kampanii poruszających tę problematykę. Zwraca tu jedynie uwagę odbiorców na problem odrzucenia i braku akceptacji społecznej dla HIV-pozytywnych. Organizacja od lat walczy ze stygmatyzowaniem i dyskryminacją zakażonych. Według ostatniego raportu UNAIDS w Brazylii są ich już 34 miliony. Wiele z tych osób nie zdaje sobie sprawy, że są nosicielami HIV. Pierwszy dzień grudnia to od 1988 roku Światowy Dzień Walki z AIDS.
Kampanię zrealizowała agencja Filadélfia z Belo Horizonte.
Olga Ambrosiewicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.06.2024
House of Terror
-
25.06.2024
Pij odpowiedzialnie (na świeżym powietrzu)
-
25.06.2024
Bujający w obłokach mile widziani
-
24.06.2024
Gdzie rysujemy linię?
-
18.06.2024
Podróbka dzieciństwa
-
18.06.2024
Ponad sufity