Macierzyństwo i poród zawsze są wielkim wyzwaniem. Jednak niektóre kobiety nie będą miały szansy mu sprostać i to z bardzo niesprawiedliwych przyczyn.
Spot „Push” (Przyj) powstał z okazji Międzynarodowego Dnia Praw Kobiet. Jest częścią programu „Merck for Mothers” (Merck dla Matek) , który trwa już od 10 lat i prowadzony jest przez amerykańską firmę farmaceutyczną Merck, wszędzie poza Stanami Zjednoczonymi i Kanadą znaną jako MSD. Korporacja to od wielu lat prowadzi programy pomocowe w krajach rozwijających się na rzecz zmniejszenia śmiertelności matek przy porodach i działa w 30 krajach.
W całej akcji „Merck for Mothers” chodzi o zwrócenie uwagi na przerażająco dużą umieralność rodzących kobiet w krajach rozwijających się. Setki dziewczyn dziennie traci życie na skutek powikłań bądź chorób, które są najzupełniej uleczalne.
W niezwykle wzruszającym i pięknie zrobionym spocie odbiorca towarzyszy 3 kobietom mieszkającym w zupełnie różnych zakątkach globu. Zagląda w ich codzienne życie od chwili, w której dowiadują się, że są w ciąży, do jak się okazuje, nie zawsze szczęśliwego rozwiązania. Choć życie bohaterek różni się niemal skrajnie, to pewne rzeczy w ich stanie są uniwersalne. Radość, oczekiwanie, dbanie o siebie w miarę możliwości, jakie daje ich codzienność, obawy. Niestety nie każda z nich ma dostęp do odpowiedniej opieki i wiedzy medycznej , co często jest tragiczne w skutkach. Położenie nacisku na ogólnoludzki charakter zmian w życiu kobiety, jakie niesie ze sobą ciąża jest siłą tej kampanii. Podkreśla bowiem ogromną niesprawiedliwość, na której skutek spora część z nich nie doczeka pierwszych chwil swojego dziecka.
Słowo „Push” jest tu nie tylko podpowiedzią dla rodzącej kobiety. Twórcy wzywają do zaangażowania mówiąc „(…)let’s push until all maternal mortality is the thing of the past.” (Walczmy, dopóki śmiertelność matek nie stanie się przeszłością.), apelują o aktywność sektora prywatnego oraz o rozpowszechnianie kampanii i w mediach społecznościowych.
Milena Molęda
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem