"Sam. Wybieramy go przed wyjściem" – Sam to wyznaczony kierowca – ten, który prowadzi, a więc nie pije. Postać fikcyjna, z kampanii francuskiego Ministerstwa Stałego Rozwoju, która zachęcała młodych ludzi do wyznaczania jednej osoby spośród siebie do prowadzenia samochodu po wspólnej imprezie.
Na stronie internetowej kampanii – www.sortezrevenez.fr (Wyjdź i wróć) – można znaleźć wskazówki, jak wytypować prawdziwego Sama. Znajdują się tam również informacje, które przekonują młodzież, że bycie trzeźwym kierowcą jadącym na imprezę wcale nie jest złe, wprost przeciwnie – może być wręcz zabawne. Organizatorzy kampanii starali się uniknąć moralizatorstwa i rozmawiać z młodzieżą jej językiem. Na stronie można stworzyć swój avatar, obejrzeć galerie zdjęć, ściągnąć wyświetlacz czy zagrać w grę.
Spot reklamowy przedstawia imprezę – Sam pije alkohol. Podchodzi do niego koleżanka i prosi o podwiezienie do domu. Znajomi ubierają się, dziewczynie zacina się suwak przy kurtce – Sam jej pomaga. A kurtka zamienia się w worek z prosektorium: „Chaque semaine 23 jeunes meurent en routes de France. Avant de sortir ayez de réflexe Sam.” ("Co tydzień na francuskich drogach umiera 23 młodych ludzi. Przed wyjściem miejcie refleks Sama)
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.05.2024
Pierwsze przemówienie
-
12.05.2024
Plastik to broń masowego rażenia
-
10.05.2024
Jestem tego warta
-
07.05.2024
Yeermułka
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki
-
26.04.2024
CelebryKłamstwa