Głównym składnikiem najnowszego leku wprowadzonego do holenderskich aptek jest tolerancja. Jest to substancja aktywna o kompleksowym pozytywnym działaniu – sprawia, że ludzie stają się otwarci na innych, przeżywają nowe doznania kulinarne i doświadczają najbardziej nieoczekiwanych rzeczy.
Do zalet nowego leku przekonuje spot stworzony na zlecenie organizacji pozarządowej SIRE. Kampania SIRE jest odpowiedzią na kryzys społeczeństwa wielokulturowego w Holandii i, jak przekonuje sama organizacja, rosnącą w społeczeństwie falę nietolerancji.
Formą spot przypomina reklamę leku. I podobnie jak reklamy farmaceutyków nie odznacza się szczególną pomysłowością. Autorzy chcieli położyć nacisk na pozytywne aspekty tolerancji bez odwoływania się do współczucia odbiorców wobec osób wykluczonych i migrantów. Tolerancja w ich perspektywie jest środkiem na wszystkie bolączki, co więcej, nigdy jej nie ubywa i ma wyłącznie pozytywne skutki uboczne – ludzie stają się dla siebie milsi i nagle odkrywają, że mogą mieć bardzo intensywne życie towarzyskie (bo w końcu ktoś ich polubił). O tym wszystkim przekonuje SIRE na stronie internetowej. Trop wydaje się słuszny, jednak końcowy efekt pozostawia trochę do życzenia, także jeżeli chodzi o poziom niektórych żartów.
Aleksandra Janowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem