Podczas piłkarskich mistrzostw Europy, rozgrywanych w Austrii i Szwajcarii, prowadzono kampanię skierowaną do fanów futbolu i klientów domów publicznych, sprzeciwiająca się zmuszaniu kobiet do prostytucji. Szacuje się, że co roku 2,5 miliona ludzi (z tego 80% stanowią kobiety i dziewczęta) staje się ofiarami handlu ludźmi. Kampania miała uświadomić ten fakt mężczyznom – zachęcić ich do podpisania petycji i zmotywować tych, którzy korzystają z usług prostytutek, do informowania o podejrzeniu, że kobiety są zmuszane do takiej pracy. Mogą oni nieświadomie wspierać proceder łamania praw człowieka.
Problem handlu "żywym towarem" dotyczy niemal całej Europy; Austria i Szwajcaria są przeważnie krajami docelowymi porwanych osób. Reszta państw to miejsca pochodzenia kobiet lub kraje przejściowe. Wiele z nich pełni obie funkcje.
Pod petycją domagającą się poszanowania praw człowieka i zwalczania handlu ludźmi podpisało się 72 tysiące osób.
K. Figurska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem