Zaproszenie z pałkami-zapałkami
W wielkich kolorowych pudełkach od zapałek wybrani muzycy otrzymali pałki perkusyjne. Cztery opakowania, powstałe w ramach kampanii „Matchbook“, trafiły do czterech zespołów muzycznych i stanowiły zaproszenie do wzięcia udziału w koncercie Rock4AIDS.
Koncert jest organizowany co roku przez organizację Spark Hope i za każdym razem, przy współpracy z agencją Joe Public z Johannesburga, artyści zapraszani sią do wzięcia udziału w imprezie w niesztampowy sposób. Poprzednim razem zaproszenie miało formę gitary pozbawionej strun i zostało opatrzone hasłem „Cisza nas zabija“.
Motywem przewodnim kampanii „Matchbook“ była nadzieja, czyli iskra pozytywnej energii jaką daje muzyka. Nadzieja, której mieszkańcy RPA bardzo potrzbują, ponieważ wirus HIV i choroba AIDS sieją tam ogromne spustoszenie. Szacuje się, że nosicielami wirusa jest ok. 20% dorosłych obywateli RPA, ale w niektórych rejonach kraju statystyki te sięgają nawet 50%.
Kampania odniosła sukces. Z czterech zaproszonych zespołów, trzy zgodziły się na udział w koncercie Rock4AIDS. Zysk z koncertu został przekazany na działania profilaktyczne HIV/AIDS w południowoafrykańskich szkołach.
Jury w Cannes przyznało twórcom kampanii Srebrnego Lwa w kategorii Direct mail.
K. Kondracka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.05.2024
Pierwsze przemówienie
-
12.05.2024
Plastik to broń masowego rażenia
-
10.05.2024
Jestem tego warta
-
07.05.2024
Yeermułka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki