Zapomnieć siebie
O czym nie wypada zapomnieć? O randce, egzaminie, urodzinach przyjaciółki? A co, jeśli organizm zapomina jeść?
Ponure i ciemne, z dziwną kompozycją i wrażeniem zagracenia albo wręcz przeciwnie – zupełnej pustki. Takie są właśnie plakaty kampanii, która chce zwrócić uwagę na praktyczny wymiar choroby zwanej potocznie Alzheimerem. Ale nie jest to kampania o chorych, co wyjaśnia hasło: “Those with Alzheimer are not the only ones who need help” (“Osoby z Alzheimerem nie są jedynymi, które potrzebują pomocy”).
Tekst informuje odbiorcę m.in., o tym, że początkowa faza choroby łączy się z zapominaniem drobnych faktów, adresów, miejsc czy ludzi. Z czasem jednak otępienie postępuje i chory np. nie pamięta, że trzeba się ubrać i jak to zrobić. Przewrotność polega na tym, że początkowe linijki tekstu odnoszą się do położenia pacjenta – pointa jest jednak zaskakująca. Pomysłodawcy przypominają bowiem o bliskich pacjentów, zwykle pomijanych i niezauważanych.
Sugestywne zdjęcia, utrzymane w mrocznej stylistyce potęgują wrażenie niezwykle przytłaczającej sytuacji, w jakiej znajdują się osoby dotknięte problemem.
Dominika Charytoniuk
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem