Kampania outdoorowa przygotowana przez malezyjski oddział agencji reklamowej DDB prezentuje wizję świata, w którym ląd został zalany przez wodę. Celem kampanii było przekonanie obywateli Malezji, że niekontrolowana wycinka lasów deszczowych ma fatalne skutki w kontekście postępujących zmian klimatycznych. Akcja miała skłaniać do refleksji i mobilizować odbiorców do podjęcia działań chroniących środowisko naturalne.
Lasy deszczowe, które w naturalny sposób stabilizują klimat ziemi oraz regulują cykle wodne, zajmują dużą część tego azjatyckiego kraju. Niestety, nieodpowiednie gospodarowanie zasobami naturalnymi oraz wycinanie lasów deszczowych, powoduje degradację środowiska.
Kampania oparta jest na standardowej koncepcji „globalnej powodzi”. Jest prosta w odbiorze, ale trudno w niej znaleźć najważniejszą kwestię – dlaczego ludzie wycinają las deszczowy, przyczyniając się do rozwoju procesu globalnego ocieplenia? Odpowiedź jest prosta. Ponieważ karczowanie lasu to często ich jedyne źródło utrzymania. Koncepcja tej kampanii, aby mogła ona przynieść zamierzone efekty, powinna być oparta, lub przynajmniej wzmocniona, o działania aktywizacyjne dla ludności zajmującej się wycinką lasu. Mogłaby np. pokazywać alternatywne sposoby zarabiania na życie do tych, przed którymi przestrzega.
b.p.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem