Te małe srebrne 'włoski’ to zszywki Im mniej zszywek zostanie zużytych w biurach tym więcej drzew będzie na świecie – takie przesłanie zastosował chiński oddziału Greenpeace w kampanii "Staple Trees" (Drzewa ze zszywek). Twórcy wyszli z założenia, że wiele wydruków w biurach jest zszywanych, a do użycia jednej zszywki potrzebne są minimum dwie kartki. Używanie zszywek oznacza więc problem nadmiernego używania papieru.
W grudniu 2009 roku pracownicy agencji Firestell Communications z Szanghaju "namalowali" przy pomocy zszywek obraz przedstawiający las. Zszywki boleśnie wpinają się w przyrodę. Celem takiej reklamy było uświadomienie chińskim pracownikom biurowym negatywnej korelacji między marnowaną przez nich ilością papieru a kondycją lasów pierwotnych. Hasło kampanii przypomina: The more you staple, the more trees are chopped. Save office paper. (Im więcej zszywasz, tym więcej drzew jest ściętych. Oszczędzaj papier biurowy.)
W kampanii widoczny jest jednak brak logiki. Piękna część artystyczna i treść przekazu reklamowego nie są spójne – drzewa na ilustracji nie są zniszczone przez zszywki jak sugeruje hasło kampanii, a wprost przeciwnie. Kampania w efekcie jest mało przekonująca – połamane przez zszywki drzewa prawdopodobnie lepiej oddałyby sens kampanii.
S. Frydrysiak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem