Sklep? Nie do wytrzymania
Kolory balonów są tak jaskrawe że trudno na nie patrzeć, dźwięki upadających monet, stukających butów czy wypijania napojów świdrują uszy, błysk telewizora oślepia. Trudno to wytrzymać – i chłopiec nie daje rady, z krzykiem zakrywa uszy i zwija się w kłębek na podłodze, a matka próbuje go z trudem uspokoić. Inni klienci centrum handlowego patrzą z politowaniem albo krytyką. Przyczyną tej sytuacji nie jest jednak złe wychowanie, a autyzm.
Jednym z problemów powiązanych z autyzmem są zaburzenia integracji sensorycznej. Informacje docierające do mózgu nie są prawidłowo przetwarzane, więc może pojawić się nadwrażliwość dotykowa, słuchowa, wzrokowa czy węchowa – albo też brak wrażliwości na niektóre bodźce. Prowadzi to z kolei do zachowań, które z zewnątrz mogą być postrzegane jako dziwne lub niegrzeczne, a są przejawem problemów z funkcjonowaniem ośrodkowego układu nerwowego.
Spot przygotowano z okazji Światowego Tygodnia Autyzmu (2-8.04). Ma szerzyć wiedzę o tym zaburzeniu i skłonić do podchodzenia z większym zrozumieniem do zachowań z niego wynikających. W reklamie wystąpił 10-letni Alex Marshall, chłopiec z autyzmem.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa
-
03.05.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”