Wywiad z projektantem kolorowych i nowoczesnych groźnych przedmiotów jest podstawą szwedzkiej kampanii "Designer". Twórca z pasją, ale też i obojętnością wobec pewnych aspektów, opowiada o sztuce projektowania – o nowoczesnej technologii, skuteczności, kształtach i innowacyjności. Po chwili okazuje się, że mężczyzna projektuje miny lądowe.
Kampania zrealizowana dla Narodów Zjednoczonych przez agencję Ogilvy Stockkolm zadaje pytanie o odpowiedzialność twórców za rzeczy, które wytwarzają i za ich dalszy los. Tutaj podstawową kwestią są miny lądowe, szczególnie przeciwpiechotne. Szacuje się, że na świecie jest jeszcze ponad 100 milionów nieodkrytych min, leżących w nieznanych miejscach i stwarzających niebezpieczeństwo. Średnio co godzinę ranią lub zabijają jedną osobę. A każdego roku produkowane jest 5 milionów kolejnych nowych min – głównie w super mocarstwach, czyli Stanach Zjednoczonych, Chinach i Rosji, które nie podpisały Konwencji Ottawskiej (weszła w życie 1 marca 1999 roku) zabraniającej produkcji i eksportu min.
Kampania zachęca do wysyłania SMSów o treści MINE (mina), a dochód z jednej takiej wiadomości (50 koron) przeznaczony jest na rozminowywanie 5 metrów kwadratowych ziemi z potencjalnie znajdujących się tam min.
Strona kampanii: www.thisworldofmine.com
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa
-
03.05.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”