Za pomocą tylko jednej reklamy prasowej – bo tylko na to pozwalał budżet kampanii – kostarykańska agencja Publimark na zlecenie Banku Krwi w San Jose miała przeprowadzić skuteczną akcję zachęcającą do wspierania stacji krwiodawstwa.
W dniu jej emisji sprzedawane dzienniki owinięte były w ulotkę z nadrukiem przedstawiającym przedramię z wyraźnie widocznymi żyłami. Zaciśnięta pięść i umieszczona tuż powyżej łokcia gumka, przytrzymująca całość materiału reklamowego, miały wywołać skojarzenia z samym aktem oddawania krwi. Hasło „Una manera de hacer donaciones esta en vos” („Sposób na pomoc (ofiarowanie czegoś) jest w tobie”) odnosiło się bezpośrednio do niezbędnego do życia płynu ustrojowego, którym prawie każdy może podzielić się z potrzebującym. Na drugiej stronie ulotki znajdowały się informacje o koniecznych przygotowaniach dla potencjalnych dawców. Fakt, że była to pierwsza reklama, z jaką spotykał się czytelnik tego wydania, gwarantował 100% dotarcie do odbiorców.
Bank Krwi w San Jose funkcjonuje od 1968 roku, korzystają z niego prywatne i publiczne ośrodki zdrowia, domy opieki zdrowotnej i domy spokojnej starości.
A. Postek
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
22.04.2024
Z dupy problem
-
11.04.2024
Kto dogoni psa? Nikt
-
11.04.2024
Nie ma jednej drogi z Parkinsonem