Sushi jest zdrowe, lekkostrawne i jak się okazuje – jego spożywanie może być świetną okazją do udzielenia pomocy. Jak to działa? Oto instrukcja: sześć kolorowych talerzyków przesuwa się powoli w sushi barze. Każdemu z nich przyporządkowana jest inna kwota darowizny. Klient najpierw wybiera talerzyk, który wygląda najapetyczniej, następnie zjada sushi, a na końcu – płaci rachunek razem z darowizną. Dodatkowe pieniądze przekazywane są na konto Japońskiego Czerwonego Krzyża.
Na pomysł wykorzystania tradycyjnej japońskiej potrawy w akcji pomocowej dla zniszczonej trzęsieniem ziemi Japonii wpadła agencja JWT z Sydney. Akcje ambientowe "Sushi Train", wzbudziły wśród Australijczyków duże zainteresowanie i powiększyły budżet pomocowy o ponad 15.000 dolarów. Idea świeżego podejścia do działań humanitarnych odniosła spodziewany sukces.
"Donate a plate for Japan" („Podaruj talerz Japonii”) była jedną ze zwycięskich kreacji na tegorocznym 58. Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes. Otrzymała Srebrnego Lwa w kategorii Outdoor.
A.Stachowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.05.2024
Pierwsze przemówienie
-
12.05.2024
Plastik to broń masowego rażenia
-
10.05.2024
Jestem tego warta
-
07.05.2024
Yeermułka
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki
-
26.04.2024
CelebryKłamstwa