Sushi jest zdrowe, lekkostrawne i jak się okazuje – jego spożywanie może być świetną okazją do udzielenia pomocy. Jak to działa? Oto instrukcja: sześć kolorowych talerzyków przesuwa się powoli w sushi barze. Każdemu z nich przyporządkowana jest inna kwota darowizny. Klient najpierw wybiera talerzyk, który wygląda najapetyczniej, następnie zjada sushi, a na końcu – płaci rachunek razem z darowizną. Dodatkowe pieniądze przekazywane są na konto Japońskiego Czerwonego Krzyża.
Na pomysł wykorzystania tradycyjnej japońskiej potrawy w akcji pomocowej dla zniszczonej trzęsieniem ziemi Japonii wpadła agencja JWT z Sydney. Akcje ambientowe "Sushi Train", wzbudziły wśród Australijczyków duże zainteresowanie i powiększyły budżet pomocowy o ponad 15.000 dolarów. Idea świeżego podejścia do działań humanitarnych odniosła spodziewany sukces.
"Donate a plate for Japan" („Podaruj talerz Japonii”) była jedną ze zwycięskich kreacji na tegorocznym 58. Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes. Otrzymała Srebrnego Lwa w kategorii Outdoor.
A.Stachowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem