Codziennie w Indiach mordowanych jest 20 kobiet. Są one torturowane, zasztyletowane, wieszane lub palone przez swoich mężów i kuzynów po to by zawładnąć ich posagiem. Część z kobiet popełnia samobójstwo nie mogąc znieść rodzinnej agresji. W ten sposób umiera 7 tysięcy kobiet rocznie.
Kampania "Help her" z lipca br. zainicjowana przez organizację Vimochan Development Society z Bangkoku miała na celu nakłonienie odbiorców to przełamania milczenia – do mówienia głośno o takich procederach, do przeciwstawienia się im. Ofiary przemocy nie mają tej możliwości.
Papierowa figurka ze zdjęciem kobiety stała się nośnikiem kampanii. Przymocowano do niej linę, która w wymiarze praktycznym służyła do zawieszania jej w różnych miejscach (np. na klamkach samochodów, na motocyklach, w autobusach, wkładano je także do książek w bibliotekach publicznych i tam służyły jako zakładki), a w wymiarze symbolicznym zachęcała do uwolnienia kobiety. Dopiero po zdjęciu sznurka można było odczytać informację umieszczoną w środku złożonej na pół figurki.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.05.2024
Jestem tego warta
-
07.05.2024
Yeermułka
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa
-
25.04.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
22.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach