Nikt się nie skusił na tanią koszulkę
Zainteresowanych automatem z t-shirtami za 2 euro było sporo, ale ostatecznie nikt nie odchodził od ustawionej na berlińskim Alexanderplatz maszyny z koszulką.
Po wrzuceniu do automatu dwóch euro oraz wybraniu odpowiedniego rozmiaru koszulki na ekranie niespodziewanie pojawia się zdjęcie nastolatki z pytaniem: "Czy znasz Manishę?". Manisha jest jedną z milionów pracownic, które codziennie spędzają 16 godzin w pracy przy produkcji ubrań, które później trafiają do sklepów. "Czy nadal chcesz kupić ten t-shirt?" – wyświetla się na ekranie, a zaraz potem możliwość wyboru zakupu lub przekazania 2 euro organizacji Fashion Revolution.
Kampania przygotowana przez agencję BBDO dla Fashion Revolution zwraca uwagę na problem jakim jest chęć maksymalizacji zysków przez koncerny kosztem warunków pracy ludzi. Za tanimi produktami często kryją się niskie płace dla pracowników, którzy w fabrykach codziennie spędzają kilkanaście godzin. Twórcy kampanii chcą zwiększyć świadomość społeczeństwa na temat warunków, w jakich powstaje odzież oraz wywrzeć presję na marki odzieżowe, by zadbały o odpowiednie warunki i płace dla pracowników fabryk. Relacja z akcji została opublikowana 24 kwietnia, czyli w Fashion Revolution Day, który upamiętnia katastrofę budowlaną w Szabharze w Bangladeszu w 2013 roku.
Joanna Grams
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem