W połowie lutego bracia Coen wyreżyserowali spot do kampanii "This is reality". Fakty mówią same za siebie: elektrownie węglowe w Ameryce są odpowiedzialne za jedną trzecią zanieczyszczeń powietrza dwutlenkiem węgla, co jest główną przyczyną globalnego ocieplenia. Jednak w ostatnim czasie przedstawiciele przemysłu węglowego przeprowadzili kampanię, w której zapewniali, że istnieje węgiel nie szkodzący środowisku. Czysty węgiel? Dla twórców Reality Campaign to czysta bzdura.
Joel i Ethan Coen, zdobywcy Oskara, stworzyli 30-sekundowy film, w którym pojawia się w nim charyzmatyczny przedstawiciel handlowy namawiający typową amerykańską rodzinę do zakupu „Clean Coal Air Freshener”, czyli odświeżacza powietrza z czystego węgla. Ma on sprawić, że słowo „czysty” nabierze zupełnie nowego wymiaru. Okazuje się jednak, że rodzina dusi się w oparach trującego gazu, co prowokuje do pytania czy taka przyszłość czeka wszystkich.
Nie, jeżeli zmieni się produkcję energii na „czystą”, bez wprawiania odbiorców w błąd – twierdzą organizacje zrzeszone w koalicji „The Reality Coalition” – Alliance for Climate Protection, Sierra Club, National Wildlife Federation, Natural Resources Defense Council oraz League of Conservation Voters (wszystkie pochodzące z USA). Oficjalna strona internetowa kampanii pilnie śledzi reakcje rządu i społeczeństwa, ostrzegając „Witaj w prawdziwej rzeczywistości”.
M. Miąc
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.05.2024
Plastik to broń masowego rażenia
-
10.05.2024
Czesław Mozil śpiewa o Kolejach Dolnośląskich
-
10.05.2024
Jestem tego warta
-
07.05.2024
Yeermułka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki