W dziecięcych grach obowiązują złe zasady
Przy produkcji zabawek i gier łamane są prawa człowieka. Z okazji Dnia Dziecka Polska Zielona Sieć prowadzi kampanię na rzecz obrony praw pracowników chińskich fabryk zabawek. Spot kampanii „Kupuj odpowiedzialnie zabawki” przypomina, że konsumenci nie mogą godzić się na złe warunki pracy w takich fabrykach. Zwraca uwagę na niesprawiedliwe zasady rządzące branżą zabawkarską – zysk markowych firm osiągany jest kosztem pracowników fabryk.
Większość popularnych zabawek i gier znanych marek produkowana jest w Chinach, gdzie nagminnie łamane są prawa pracowników fabryk. Największe problemy to bardzo długie godziny pracy, bardzo niskie płace oraz represje w przypadku, gdy pracownicy zrzeszają się aby bronić swoich praw. Najnowszy raport organizacji China Labor Watch wskazuje na pracę od 8.00 do 22.00, również w soboty i niedziele za wynagrodzenie równowartości ok. 470 złotych miesięcznie (1100 juanów). Reprezentanci pracowników i pracownicy biorący udział w strajkach są zwalniani z pracy.
Justyna Szambelan, koordynarorka kampanii mówi: – Aby firmy zabawkarskie zaangażowały się w poprawę sytuacji konieczna jest presja konsumentów. Konsumentom potrzebna jest większa świadomość na temat tego, co dzieje się w chińskich fabrykach, a nasza kampania ma dostarczać takich informacji oraz narzędzi do wywierania presji na producentów zabawek. Konsumenci powinni także wiedzieć, z czym dla nich wiąże się „zmiana zasad gry” i na to pytanie także staramy się odpowiadać.
Świadomi konsumenci mogą brać udział w akcjach pisania listów do producentów zabawek oraz petycjach do instytucji branży zabawkarskiej – ostatnia petycja kampanii została podpisana przez 13.000 osób z całej Europy. Aby włączyć się do działania trzeba zarejestrować swój adres e-mail na stronie www.ekonsument.pl, na której publikowane są również raporty z fabryk i wiadomości dotyczące działań kampanii.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów