Uwagę ponad połowy dzieci w większym stopniu niż tradycyjne zabawki przyciągały kolorowe butelki środków czystości przechowywanych w domu – wynikło z nietypowego eksperymentu przeprowadzonego przez holenderskich badaczy.
Opakowania chemii gospodarczej często charakteryzuje jaskrawa, przyciągająca uwagę kolorystyka. Niestety sprawia to, że w oczach najmłodszych nieraz jawią się one jako atrakcyjne przedmioty do zabawy. W walce o uwagę dziecka, często wygrywają nawet z tradycyjnymi zabawkami, co ostatecznie potwierdził przeprowadzony eksperyment. Jego wyniki stały się podstawą do stworzenia kampanii mającej przestrzec rodziców przed groźnymi skutkami jaki może nieść za sobą pozostawianie chemii gospodarczej w miejscach łatwo dostępnych dla dzieci. Maluch, który znajdzie atrakcyjny wizualnie przedmiot, z dużym prawdopodobieństwem nie przejdzie obok niego obojętnie. Zacznie badać go z każdej strony, docierając często również do niebezpiecznej dla zdrowia i życia zawartości. Co jakiś czas media donoszą jak tragicznie może skończyć się podobna zabawa.
Bezpieczeństwo nieświadomych zagrożenia dzieci leży w rękach rodziców, dlatego to do nich skierowano kampanię, która już w swojej nazwie wzywa by "nie pozostawiać dzieciom wyboru" ("Don’t give kids a choice"). Tylko wtedy można mieć pewność, że nie wybiorą źle.
Maciej Zubel
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem