Na rurach wydechowych berlińskich samochodów osobowych pojawiły się fioletowe balony symbolizujące kulę ziemską z hasłem „The world can’t take anymore CO2”. Uruchamiając silnik kierowcy uwalniali do atmosfery szkodliwe gazy i substancje chemiczne,napełniając nimi jednocześnie balony, które po chwili pękały z hukiem zwracając na siebie uwagę kierującego pojazdem oraz przechodniów.
Celem akcji z gatunku guerilla marketing było zwrócenie uwagi mieszkańców stolicy Niemiec na problem globalnego ocieplenia.
Pomimo niewielkich nakładów finansowych, ta nietypowa akcja w przestrzeni miejskiej przyciągnęła uwagę mediów, które relacjonowały i szeroko komentowały to wydarzenie. Organizacje takie, jak niemiecki BUND, czy angielska The Blacksmoke Organisation, w swoich akcjach na rzecz ochrony środowiska stawiają na niestandardowe środki dotarcia do odbiorcy, które przy wsparciu mediów często stają się bardziej skuteczne niż kampanie tradycyjne.
B. Piekło
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
26.04.2024
Suszone świerszcze hitem sprzedaży w Carrefour
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
22.04.2024
Z dupy problem
-
15.04.2024
Światowy Dzień Ziemi z Operacją Czysta Rzeka