Stolica Irlandii produkuje rocznie 25 tysięcy ton śmieci – alarmuje Rada Miasta Dublina w Planie Gospodarki Odpadami. Tymczasem „niedopałki papierosów stanowią prawie połowę śmieci w Dublinie” – głosi hasło na plakatach kampanii kierowanej do obywateli miasta. Ilustracją do hasła jest zgnieciony niedopałek, który tworzą różne rodzaje śmieci, m.in. gazety, plastikowe zakrętki i kartony po sokach. Ma on uświadomić wszystkim palaczom prostą prawdę – wypalony papieros jest śmieciem i należy go wyrzucać do kosza, a nie na ulicę czy trawnik. Dodatkowo o poprawnym zachowaniu przypomina ikona "Bin them" zamieszczona w rogu reklamy.
Inicjator kampanii konsekwentnie realizuje działania zmierzające do wyrobienia w mieszkańcach pozytywnych nawyków, dbania o otoczenie, a idąc dalej, o stan środowiska. Od strony wizualno-komunikacyjnej przedsięwzięcia te wspiera agencja Publicis QMP, która przygotowała już m.in. akcję ambientową i reklamę telewizyjną, mające nakłonić Irlandczyków do, zdawałoby się prostej czynności, czyli wyrzucania śmieci do kosza.
Kampania z października br. to element szerszych działań zaplanowanych na lata 2009-2010 przez Radę Miasta Dublin. Pod wspólnym szyldem "Anti-Litter Campaign" realizowane będą akcje przeciw m.in. wyrzucaniu na ulicę opakowań po jedzeniu i napojach, czy też niesprzątaniu psich odchodów.
K. Kukuła
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa
-
03.05.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Suszone świerszcze hitem sprzedaży w Carrefour
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń