Nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie
Kampania medialna prowadzona pod hasłem „Nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie” to pierwszy projekt zrealizowany w ramach kampanii „Dziecko w Sieci”. Akcja poświęcona została problemowi uwodzenia dzieci w Internecie i rozpoczęła w Polsce dyskusję na temat tego problemu. Dzięki dużemu zaangażowaniu mediów kampania uzyskała widoczność na poziomie ponad 70% ogółu Polaków (Gemius 2005).
W dobie elektroniki i globalizacji dostęp do sieci to rzecz oczywista. Jednak, jak wszystko, jest również siedliskiem wielu zagrożeń, szczególnie dla najmłodszych, mało świadomych użytkowników. Anonimowość użytkowników staje się przynętą dla pedofilów, złodziei, porywaczy, którzy wykorzystując naiwność i łatwowierność dzieci, często wyrządzają im krzywdę.
Kampania ma nie tylko uwidocznić problem uwodzenia dzieci w sieci, ale również spowodować, że będzie to temat rozmów i działań organizacji państwowych, usprawni ściganie przestępców oraz spowoduje, że rodzice będą mieli większy wgląd w wirtualny świat swoich dzieci, bo przecież nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie.
W ramach kampanii od lutego do czerwca 2004 roku prezentowane były reklamy telewizyjne, radiowe, prasowe oraz zewnętrzne. Do akcji włączyło się, m.in. 8 ogólnopolskich stacji telewizyjnych, 19 stacji radiowych, 33 tytuły prasowe (ponad 120 publikacji reklamy), oraz blisko 200 portali i serwisów internetowych. Reklama zewnętrzna (billboardy oraz plakaty przystankowe) eksponowana była w 18 największych miastach Polski. Organizatorzy przygotowali również scenariusze zajęć na podstawie, których nauczyciele i wolontariusze przeprowadzili zajęcia dla ponad 30 tys uczniów szkół podstawowych i gimnazjów.
Spot telewizyjny wykorzystany w kampanii prezentujący rozmowę na czacie pomiędzy dziewczynką (Ania) i dorosłym mężczyzną podającym się za jej rówieśnika (Wojtek) wykorzystywany jest w materiałach telewizyjnych dotyczących przypadków pedofilii w internecie.
Kampania „Dziecko w Sieci”, przygotowana we współpracy z agencją VA Strategic Communications, została przetłumaczona i zrealizowana w Bułgarii, na Słowacji, oraz na Łotwie.
W drugim etapie kampanii w styczniu 2005 roku uruchomiono Hotline do zgłaszania treści nielegalnych w internecie – www.hotline.org.pl oraz stworzono edukacyjny projekt dla dzieci i młodzieży www.Sieciaki.pl
Zgodnie z wynikami badań, przeprowadzonych przez Fundację Dzieci Niczyje, w Polsce ponad 92% dzieci używających Internetu korzysta z serwisów umożliwiających komunikację on-line.
87% dzieci podaje obcym swój adres e-mail
64% dzieci podaje obcym swój numer telefonu
42% dzieci podaje obcym adres zamieszkania
44% dzieci przesyła obcym swoje zdjęcie
25% dzieci spotyka się z obcymi „poznanymi” w Internecie.
A. Kropelnicka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie