Małe figurki psów i kotów, wykonane z… lodu, miały umożliwić zainteresowanym bezpośrednie odczucie przenośni "podziel się ciepłem" i sprawić, by nabrała dla nich zupełnie nowego znaczenia.
Akcja, która miała niemalże dosłownie rozmrozić najzimniejsze serca, powstała z inicjatywy rosyjskiej charytatywnej fundacji na rzecz zwierząt Zeus. Projekt społeczny o nazwie „Share your warmth” ("Podziel się ciepłem") ma na celu zwrócenie uwagi obywateli na problem bezdomnych i chorych zwierząt.
Z doświadczeń fundacji z prowadzenia strony na Facebooku wynikało, że wiele osób „lubi” i udostępnia zdjęcia uroczych, zarówno małych, jak i dużych, ale zdrowych zwierząt. Problem się pojawia, gdy fundacja publikuje zdjęcia swoich schorowanych i okaleczonych podopiecznych. Zainteresowanie takimi przypadkami jest znikome. W celu nakłonienia rosyjskich obywateli do wsparcia organizacji, działacze ruszyli na festiwal Picnic Afisha.
Działacze Zeusa przynieśli wraz z sobą lodowe figurki psów i kotów, a następnie zachęcili uczestników festiwalu do ogrzania własnymi dłońmi miniaturek. W środku topniejących postaci znajdowały się ich plastikowe odpowiedniki z informacją o stronie fundacji. Dodatkową atrakcją była możliwość zrobienia pamiątkowego zdjęcia, które zainteresowani znajdowali później na Facebooku.
Dzięki akcji organizacja zdobyła 7 tysięcy nowych facebookowych, zaangażowanych sprzymierzeńców, a ilość osób udostępniających materiały umieszczane przez fundację wzrosła o 150%. Ponadto do fundacji Zeus przyłączyły się setki nowych wolontariuszy.
Martyna Kasprzak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa
-
03.05.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Suszone świerszcze hitem sprzedaży w Carrefour
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń