Z czym kojarzy się starsza osoba, którą spotkana na ulicy? Czy w ogóle dostrzega się takie osoby? Czy poza zmarszczkami i wiekiem widać coś interesującego: człowieka, doświadczenie, historię? Takie pytania zadają odbiorcom twórcy kampanii „See the Person Not the Age”.
Rząd Szkocji, we współpracy z agencją Newhaven, przy użyciu białych pomarszczonych billboardów, zwracał uwagę na problem ignorancji, z jakim bardzo często spotykają się seniorzy. Odsunięci na bok, wielokrotnie spędzają jesień życia samotnie, bez pomysłu jak spędzić kolejny dzień.
Każdy człowiek ma wpływ na los kolejnych pokoleń. Z biegiem lat poznaję nowe rzeczy, kształci się i zdobywa doświadczenie. Dzięki temu, gdy dojrzewa, jest w stanie przekazać tę mądrość młodszym pokoleniom. Niejednokrotnie doświadczenie osób starszych pomaga młodszym podjąć odpowiednie decyzje i uniknąć popełnienia tych samych błędów. Warto więc szanować i słuchać osób starszych – przekonują organizatorzy kampanii.
Hasła „Czy zauważyłeś, w jaki sposób zmarszczki czynią cię bardziej interesującym?”, „To dowód na to, że pomimo zmarszczek można wciąż sprawnie działać” i „Dlaczego nie dostrzegasz osób ze zmarszczkami?” oswajają ze zjawiskiem starości zarówno osoby młode, jak i seniorów, uwrażliwiają na obecność i ważność najstarszego pokolenia.
Na stronie kampanii www.seethepersonnottheage.com umieszczono informacje o zmianach, jakie zachodzą w strukturze wiekowej ludności Szkocji i porady dla seniorów.
J.Trakul
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
22.04.2024
Z dupy problem