Nad Bałtykiem rozpoczęła się kampania "Czyste plaże". Wzorem ubiegłych lat członkowie fundacji Recal, organizatora kampanii, będą prowadzić nad polskim morzem akcję zbierania aluminiowych puszek oraz edukację ekologiczną.
Co roku Bałtyk przyciąga wielu turystów, a polskie plaże staja się coraz bardziej popularne – co prawda nad polskim morzem wypoczywa zaledwie 13% Polaków, ale turystów z Unii Europejskiej jest coraz więcej. Zwiększająca się ilość turystów to także zwiększające się zanieczyszczenie plaż nadbałtyckich.
Butelki i puszki po napojach, papierki po produktach spożywczych i wiele innych odpadków pozostawianych przez odwiedzających plaże przedostając się później do morza nie tylko je zanieczyszcza, ale staje się także źródłem zarazków, bakterii i rozkłada się przez kilkadziesiąt lat.
Ekologiczny wypoczynek, segregacja śmieci i pozostawianie po sobie czystości to główny cel kampanii „Czyste plaże”. Jest ona częścią programu obejmującego również inne turystyczne zakątki Polski. Podczas wakacji, w tym roku, RECAL organizuje kampanie w pięciu regionach atrakcyjnych turystycznie. Należą do nich: wybrzeże Bałtyku (Kampania „Czyste Plaże”); Beskidy (Kampania „Czyste Góry”), Mazury (Kampania „Czyste Mazury”); Bieszczady (Kampania „Czyste Bieszczady”) oraz Sudety (Kampania „Czyste Sudety”).
Docelową grupą, do której skierowana jest oferta warsztatów w ramach kampanii, są dzieci i młodzież w wieku od 8 do 17 lat, przebywająca nad morzem w zorganizowanych grupach i korzystająca z kempingów oraz pól namiotowych (np. kolonie i obozy letnie). W bieżącym roku planowane jest przeprowadzenie co najmniej 240 warsztatów dla kolonistów. Podczas 7 poprzednich edycji przeprowadzono 771 warsztatów edukacyjnych dla ponad 40 tysięcy młodych wczasowiczów.
Dla dorosłych przygotowano plakaty i kartki pocztowe (podające adresy punktów skupu surowców wtórnych leżących w pasie wybrzeża Bałtyku), które trafią na kempingi, do sklepów i barów, na słupy ogłoszeniowe oraz do innych możliwych miejsc we wszystkich gminach uczestniczących w Kampanii.
Kampania jest współfinansowana przez Unię Europejską w 77%, reszta środków pochodzi od stowarzyszeń działających na rzecz ochrony środowiska i promocji ekologii, ale także przez samorządy terytorialne.
Jedna tona puszek po napojach zawrócona z drogi na składowisko odpadów to oszczędność 100-150 zł kosztów składowania.
A. Kropelnicka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca