Widzimy całego człowieka
„Człowiek nie pacjent” jest kampanią non profit, realizowaną dla krakowskiego Stowarzyszenia Wspierania Onkologii UNICORN, zajmującego się psychoonkologią. Jej celem jest wszystkim zwrócenie uwagi na konieczność wypracowania innego stosunku do człowieka chorego na nowotwór, a także przybliżenie pojęcia psychoonkologii.
Tak samo jak ludzie zdrowi, osoba chora uczestniczy w życiu społecznym, wykonuje codzienne czynności i ma swoje zainteresowania. Jej choroba to nie walka, a pewien proces, który musi przejść i znieść z godnością.
Psychoonkologia to temat nowy i trudny. Podstawowymi zadaniami tej interdyscyplinarnej nauki są starania o poprawę jakości życia pacjentów z chorobą nowotworową i ich rodzin, włączenie problemów psychoonkologicznych do programu nauczania studentów i personelu medycznego oraz działalność naukowo-badawcza.
Do tej pory powstały dwa plakaty w wersji damskiej i męskiej, które pojawiły się już na ulicach Warszawy. Oprócz tego przygotowane zostały spoty tv.
Kampania ma też na celu pozyskanie 1% z podatku, dlatego też reklamy prasowe pojawią się w ostatnim tygodniu kwietnia, kiedy to wiele podatników śpieszy się z rozliczeniem swoim dochodów.
W kampanię zaangażowane zostały m.in. tygodnik Polityka i dziennik Metro. Spot reklamowy wystartował w konkursie Sto procent z 1% organizowanym przez Newsweek i znalazła się w finale w kategorii : Internet.
Stowarzyszenie Wspierania Onkologii Unicorn powstało w Krakowie w 1999 roku z inicjatywy malarki Ewy Preisner. Z fundacją powiązana jest również bezpośrednio skrzypaczka Barbara Stuhr oraz Iwona Nawara, a pośrednio Jerzy i Maciej Stuhr, Anna Szałapak i Grzegorz Turnau, którzy biorą udział w balach charytatywnych organizowanych przez organizację. Unicorn prowadzi też spotkania, wykłady i prelekcje z udziałem lekarzy, dietetyków, rehabilitantów oraz terapeutów.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie