Kawalarskie scenariusze z serii „Ukryta kamera” ze śmiechem publiczności w tle – samochody, które same zmieniają swoje miejsce parkowania, sekretne drzwi w przebieralni, którymi można uciec, zmiana osoby przy stoliku restauracji – posłużyły pokazaniu niewesołej rzeczywistości osób cierpiących na chorobę Alzheimera.
Kampania organizacji Alzheimers New Zealand Incorporated składała się z trzech spotów. Występowali w nich starsi ludzie uwikłani w kłopotliwe sytuacje przypominające scenki z programu telewizyjnego, gdzie jedni drugim robią kawały i nagrywają to na ukrytą kamerę by potem wspólnie się z tego śmiać. Tutaj kobiecie wrzucającej list do skrzynki grupa ludzi przesuwa samochód, żona ukrywa się przed mężem w sklepowej przebieralni wyposażonej w sekretne drzwi, zmówione ze sobą kobiety podmieniają się podczas kolacji z niczego nieświadomym mężczyzną. Scenom towarzyszą dźwięki ze slapstickowej komedii, jednak głównym bohaterom nie jest do śmiechu. Hasło „When you live with Alzheimer your mind plays tricks on you every day” (“Kiedy chorujesz na Alzheimera, twój umysł codziennie robi ci psikusy”) ma tłumaczyć odbiorcom specyfikę choroby Alzheimera – najczęstszej przyczyny demencji.
Kampania otrzymała srebro na festiwalu reklamy London International Awards 2009 w kategorii 'Służba publiczna/Opieka społeczna’.
A.Postek
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
16.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
12.04.2024
Z dupy problem