Czy ludzie zastanawiają się nad tym, co trafia na ich talerz? Według tej kampanii – powinni, bo jak w prawie karmy – "co rzucisz za siebie, znajdziesz przed sobą", tak i tu, twórcy próbują uświadomić mieszkańcom całego globu, że wszystko co wyrzucimy do morza, prędzej czy później, trafi na nasz talerz. Hasło kampanii brzmi : "What goes around comes around. Keep the sea clean" ("Co krąży wokół, w końcu wraca. Utrzymuj morze w czystości") i nawołuje do odbiorców o dbanie o czystość mórz.
Minimalistyczny plakat przedstawia podane na białym talerzu sushi. Nie trzeba jednak długo się przyglądać, żeby zauważyć, że coś jest z nim nie tak. Zamiast używanego powszechnie glonu nori do owijania sushi, użyto kawałków siatek nylonowych, które zalegają w oceanie. Przekaz jest prosty – im więcej odpadów wrzucanych jest do oceanu, tym więcej do później trafia do ludzi. Niekoniecznie w takiej postaci jak na plakacie, ale jednak wraca, ponieważ śmieci stają się częścią środowiska, w którym żyją zwierzęta i rośliny. Te ostatnie trafiają później na talerze,
Twórcy kampanii postawili na minimalizm i przejrzystość przekazu, dzięki czemu do odbiorcy dociera prosty, ale ważny przekaz, apelując o utrzymywanie czystości środowiska, w tym przypadku wód oceanów i mórz.
Emirates Environmental Group jest pozarządową organizacją założoną w 1991 roku w Dubaju działającą na rzecz ochrony środowiska.
Aleksandra Rychlicka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem