„Nieidealne” manekiny w sklepowych witrynach
Zwykłe manekiny stojące w sklepowych witrynach zostały zastąpione nowymi, będącymi dokładnym odwzorowaniem ciał konkretnych osób niepełnosprawnych.
Każdy mniej lub bardziej świadomie dąży do jakiegoś ideału. W świecie reklam czy świecie mody są zachowane pewne kanony, dotyczące m.in. proporcji ciała, przez co tworzony jest pewien ideał, model człowieka doskonałego. Przykładem takiego "ideału" są manekiny, które w witrynach sklepowych prezentują ubrania.
Do udziału w akcji zaproszono kilka znanych osób (wśród nich znaleźli się m.in. aktor, prezenter radiowy, lekkoatleta-paraolimpijczyk) niepełnosprawnych fizycznie. To one stały się wzorami dla manekinów. Twórcy odbyli szczegółowe rozmowy z uczestnikami, dokonano dokładnych pomiarów i wykonano manekiny, będące ich dokładnym odwzorowaniem. Następnie standardowe manekiny w witrynach zastąpione zostały manekinami bez nogi lub ręki czy na wózku inwalidzkim.
Przeprowadzona z okazji Światowego Dnia Osób Niepełnosprawnych akcja ma zwrócić uwagę społeczeństwa na problem osób niepełnosprawnych i skłonić do zastanowienia się nad pojęciem ideału. "Because Who is perfect?" ("Kto jest doskonały?") pytają twórcy kampanii. Kampania jest swego rodzaju prowokacyjnym apelem o akceptację osób niepełnosprawnych.
Kornelia Machura
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
22.04.2024
Z dupy problem
-
11.04.2024
Kto dogoni psa? Nikt
-
11.04.2024
Nie ma jednej drogi z Parkinsonem