Bardzo smutna kampania. Czasami zapominamy, że problem globalnego ocieplenia nie dotyczy tylko ludzi, ale także zwierząt. Kampania zrealizowana na zlecenie portugalskiej organizacji Quercus zwraca uwagę na problem zmiany środowiska naturalnego zwierząt wskutek procesu negatywnych zmian klimatu.
Ukazane w spocie zwierzęta, podobnie jak ludzie, ponoszą konsekwencję globalnego ocieplenia, ale w odróżnieniu od nich nie mają wpływu na ten proces. Z powodu braku jakichkolwiek perspektyw i poczucia ogromnej bezsilności decydują się na kroki, których normalnie nie byłyby w stanie przedsięwziąć – szympans, niedźwiedź polarny i kangur popełniają samobójstwo.
Kampania zrealizowana przez lokalny oddział McCann Erickson z swojej koncepcji odwołuje się do kampanii Climate Trackers zrealizowanej niespełna rok wcześniej przez WWF.
Spot, który stanowi główny element kampanii, poprzez dobór środków wyrazu staje się bardzo drastyczny w odbiorze. Poziom kreacji należy ocenić wysoko, natomiast w opinii ekspertów oceniających tę realizację, brakuje jej szerszego kontekstu, który pozwałby uzyskać konkretne dane o skali problemu.
b.p.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Suszone świerszcze hitem sprzedaży w Carrefour
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
16.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa