(Elegancko uszczypliwa kampania) W naturalnym futrze najlepiej wygląda jego prawowity właściciel, czyli zwierzę – przekonuje w swojej kampanii Stowarzyszenie Przeciwko Farmom Futrowym (Verein gegen Tierfabriken). Przygotowane na jego zlecenie kreacje nawiązują estetyką do starodawnych portretów, a przedstawione na nich, stylizowane na podobieństwo ludzi mors i wydra mają na sobie „ludzkie” futrzane stroje. Zwierzęcym postaciom towarzyszą hasła: "Only animals look really superfly with fur" ("Tylko zwierzęta wyglądają naprawdę odlotowo w futrze") oraz "Only animals look absolutely gorgeous with fur" ("Tylko zwierzęta wyglądają absolutnie cudownie w futrze").
Kampanię można uznać za nietypową, ponieważ nie odwołuje się do najczęściej poruszanych w tym kontekście argumentów negatywnych, czyli cierpień, na jakie skazuje się zwierzęta. Agencja Demner, Merlicek & Bergmann postawiła na przekaz pozbawiony drastycznych odwołań i piętnowania. Kolorowe, zabawne postacie i hasła, paradoksalnie podkreślające piękno futer, stanowią raczej uszczypliwy komentarz do estetycznych upodobań wielbicieli tego typu ubrań.
Inicjatorem kampanii jest wiedeńskie stowarzyszenie VGT. Celem działającej od 1992 roku organizacji jest walka o prawa zwierząt, a zwłaszcza przeciwdziałanie okrucieństwu wobec zwierząt hodowlanych i futerkowych. Jak głosi ona na swojej stronie internetowej – „Z etycznego punktu widzenia, nie ma żadnego powodu, by podstawowe prawa ograniczać jedynie do przedstawicieli gatunku ludzkiego”.
Austria była pierwszym krajem członkowskim Unii Europejskiej, który wprowadził zakaz hodowania zwierząt na futra. W roku 1998 prowadzenie ferm zwierząt futerkowych zostało zakazane w sześciu austriackich prowincjach, zaś w pozostałych trzech wprowadzono ostre regulacje, które sprawiły, że hodowla stała się nieopłacalna. W efekcie w czerwcu tego samego roku zamknięto ostatnią fermę zwierząt futerkowych w Austrii. Od 2004 roku natomiast w całym kraju obowiązuje bezwarunkowy zakaz hodowli zwierząt na futra.
J.Ślusarska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Suszone świerszcze hitem sprzedaży w Carrefour
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa