Bajka na hali przemysłowej
Robotnik w fabryce krąży po hali nie zwracając uwagi na odsunięty właz w podłodze, jego kolega upuszcza skrzynkę z narzędziami z dużej wysokości, której – nawet nie zauważając – cudem unika kolejny z nich, a ostatni obsługuje spawarkę bez okularów ochronnych. Bohaterom udaje się uniknąć zagrożeń pomimo ewidentnej niefrasobliwości i roztargnienia – jednak, jak mówi lektor, "życie to nie bajka".
"Bezpieczeństwo pracy zależy od Ciebie" to tytuł kampanii, którą Fabryka Komunikacji Społecznej przygotowała na zlecenie Państwowej Inspekcji Pracy. Celem kampanii jest uwrażliwienie pracowników przetwórstwa przemysłowego na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa pracy.
Od stycznia do czerwca tego roku zanotowano ogółem 38 428 wypadków (w tym 22 śmiertelne) przy pracy w przetwórstwie przemysłowym. Jak zauważyli specjaliści z Państwowej Inspekcji Pracy, większości wypadkom można było zapobiec dzięki przestrzeganiu przepisów BHP. Często to właśnie nieuwaga, lekkomyślność i niestosowanie się do ogólnie przyjętych zasad bezpieczeństwa stanowią przyczynę niefortunnych zdarzeń.
Tworząc założenia do kampanii odwoływaliśmy się do całej naszej wiedzy na temat bezpieczeństwa pracy w zawodach związanych z przemysłem. Badanie naszego klienta okazało się zbieżne z naszymi wcześniejszymi badaniami. Cztery lata temu przyglądaliśmy się bezpieczeństwu pracy w branży budowlanej. Już wtedy okazało się, że 53% wypadków zdarza się wskutek nieprawidłowych zachowań pracowników – mówi Paweł Prochenko, Strategy & Communications Consultant w Fabryce Komunikacji Społecznej. Tworząc założenia do kampanii „Bezpieczeństwo pracy zależy od Ciebie” nie chcieliśmy jednak straszyć czy obarczać winą kogokolwiek. Zależało nam przede wszystkim na zwróceniu uwagi, że komfort w miejscu pracy w dużym stopniu zależy od rozwagi samych zainteresowanych – dodaje.
W ramach działań promujących zmianę zachowań w przetwórstwie przemysłowym wyprodukowano 30-sekundowy spot, który będzie emitowany w telewizji publicznej i stacjach prywatnych od 17 września. W ramach akcji przygotowana została także strona internetowa oraz plakaty. Powstały także krótkie reportaże na temat pracy w przetwórstwie przemysłowym.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie