Kolejna pierwsza randka
Prawdziwie filmowa scena – kobieta oraz mężczyzna siedzą w eleganckiej restauracji i rozmawiaja. Ona opowiada mu o tym, gdzie mieszka, o swoim psie, dzieciństwie a potem prosi go do tańca. Wszystko wygląda pięknie i szczęśliwie, ale niestety kryje się za tym dramat.
Spot przygotowany przez agencję DLV BBDO dla Portugalskiego Stowarzyszenia Alzheimera przedstawia kobietę, której ojciec jest chory na tę chorobę. Za kazdym razem, gdy się spotykają musi opowiadać mu ona o sobie, zupełnie jakby widzieli się pierwszy raz w życiu. Sytuacja, w jakiej postawione są osoby, zarówno chore na Alzheimera, jak i ich najbliżsi jest niezwykle trudna i frustrująca ze względu na zanik pamięci.
Kampania pokazuje, że nawet drobne gesty takie jak wspólny taniec czy wyszeptanie słów "Kocham Cię tato" dają poczucie bezpieczeństwa i nadzieję, że się ich nie utraciło na zawsze. Chcieliśmy przedstawić emocje i uczucia członków rodizcn innym osobom, a poprzez empatię zachęcić do wsparcia Stowarzyszenia – powiedział przedstawiciel agencji DLV BBDO. Pierwsza randka, podczas której kobieta otwarcie opowiada o sobie, okazuje się, że nie jest z jej nową sympatią, lecz z jej ojcem. Delikatna i wzruszająca historia o codziennym życiu.
Hasło kampanii "It’s great to meet someone new everyday, unless you are forced to" ("Dobrze jest każdego dnia poznawać kogoś nowego, o ile nie jest się do tego zmuszonym") kładze nacisk na osoby z chorą Alzheimera, podczas gdy w spocie więcej uwagi poświęcono córce chorego, bardziej przedstawiono jej uczucia i emocje jej towarzyszące.
Celem kampanii jest nie tylko przedstawienie historii, która ma wzbudzić refleksję w odbiorcy, ale także pokazać z czym muszą sobie radzić na co dzień osoby chore na Alzheimera, jak i ich rodzina, najbliżsi. Twórcy mają nadzieję, że odbiorcy będą rozpowszechniać spot w internecie oraz wesprą stowarzyszenie finansowo.
Na temat kampanii przedtsawiciel stowarzyszenia wypowiedział się w następujący sposób: Sądzimy, że kampania jest skierowana do każdego, ponieważ każdy wszyscy posiadają ojca, znajomego czy wujka, a ta historia opowiada o więzi jaką z nimi posiadamy i w jaki sposób choroba Alzheimera może na nią wpłynąć.
Joanna Grams
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem