Pocałunek śmierci
Upragniony pierwszy "pocałunek" tej pary ma miejsce jednocześnie zbyt późno i zbyt wcześnie, a na pewno w najgorszych, z możliwych okoliczności.
Spot "First kiss" ("Pierwszy pocałunek") jest częścią kampanii "Safely Home" ("Bezpiecznie z powrotem") na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach prowadzonej przez władze południowoafrykańskiej Prowincji Przylądkowej Zachodniej.
Poruszający spot niezwykle pobudza wyobraźnię, napięcie rośnie w miarę oglądania go, od początku bowiem nie można oprzeć się wrażeniu, że historia ta nie zakończy się dobrze. Jego mocnym punktem jest towarzyszący mu utwór, który wzmaga niepokój i emocje towarzyszące oglądaniu (Michael J.Langley "One more night")
Zauroczeni sobą młodzi ludzie próbują znaleźć chwilę intymności pozwalająca na pierwszy pocałunek, lecz cały wieczór ktoś im przeszkadza. Nie uda im się to, a ich usta spotkają się dopiero i tylko podczas śmiertelnego wypadku, podczas którego jego ciało, nieprzypięte wcześniej pasem bezpieczeństwa, miotane na skutek kolizji, uderzy – z tragicznym skutkiem – ją i innych jadących autem. Tą zależność chcą szczególnie podkreślić twórcy kampanii – człowiek, który nie zapina pasów stanowi śmiertelne zagrożenie dla swoich współpasażerów, niezależnie od tego, które miejsce w samochodzie zajmuje. Naraża bardzo poważnie życie i zdrowie swoich innych, często swoich bliskich, znacznie zmniejszając ich i swoje szanse na przeżycie podczas wypadku. "No seatbelt, no excuses" ("Bez pasa bezpieczeństwa, bez wymówek") brzmi hasło kampanii, skierowanej do wszystkich użytkowników samochodów. "The one without the seatbeltdid the demage" ("Ten bez zapiętego pasa jest winien strat") mówi w spocie policjant przybyły na miejsce zdarzenia.
Spot zrealizowany jest z rozmachem i bardzo obrazowo, w kulminacyjnym momencie wręcz brutalnie. Jego twórcy słusznie ostrzegają wrażliwych widzów przed jego oglądaniem. Moment kolizji i to, co dzieje się z ciałami ofiar, są pokazane bardzo realistycznie.
Ciekawostką jest fakt, że kampania została zainspirowana inną, a mianowicie "Damage" zrealizowaną w 2012 r dla Ministerstwa Środowiska Irlandii Północnej, która odniosła duży sukces.
Milena Molęda
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
22.04.2024
Z dupy problem