Nie ma na co czekać
Każdy na coś czeka w swoim życiu, jednak czekanie na odpowiedni moment, aby zrobić cokolwiek może skończyć się porażką – dlatego nie warto czekać, o czym przekonuje hiszpańska kampania "The big waiting room" ("Duża poczekalnia").
Kampania, której nadawcą jest hiszpańska organizacja FAD (La Fundación de Ayuda contra la Drogadicción) w niecodzienny sposób stara się walczyć z uzależnieniem od narkotyków. W przypadku tej kampanii, głównym celem jest przede wszystkim przekonanie odbiorców, aby unikali używek poprzez zapełnianie swojego czasu wieloma czynnościami i nie czekali na odpowiednią chwilę, aby zacząć coś robić.
Spot kampanii do samego końca nie zdradza, o co tak naprawdę w nim chodzi. Ukazuje obszerną poczekalnię wypełnioną ludźmi. Każdy z nich na coś czeka – na początku wydaje się, że na jakiś środek transportu, gdyż miejsce to przypomina poczekalnie na lotniskach. Jednak lektor tłumaczy na co czekają osoby znajdujące się w pomieszczeniu – "In this waiting room people wait for the perfect time to do something" ("W tej poczekalni ludzie czekają na idealny moment, żeby coś zrobić"). Informuje również na co czekają poszczególne osoby – młody chłopak, który czeka na to, aby zacząć studia za granicą, młoda dziewczyna czekająca na odpowiedni moment, aby podjąć ważną decyzję oraz mężczyzna czekający na moment, w którym zmieni swoją postawę. Narrator oznajmia, iż wszyscy znajdujący się w poczekalni robią tylko jedno – siedzą i czekają. Czekają na odpowiedni moment, żeby coś zrobić. Zwraca się on również bezpośrednio do odbiorców kampanii słowami : "To all of you, who are waiting for the perfect time to do something – be aware that it may never come. So don’t wait to do something. Do it now. The more things you do in your life, the less room there is for drugs." ("Do wszystkich was, którzy czekacie na idealny moment, aby coś zrobić – bądźcie świadomi, że on może nigdy nie nadejść. Nie czekaj więc, żeby coś zrobić. Zrób to teraz. Im więcej rzeczy robisz w swoim życiu, tym mniej miejsca znajdzie się w nim dla narkotyków").
Dynamiki spotu dodaje muzyka klasyczna, która stwarza wrażenie, iż zaraz któraś z osób z poczekalni rzeczywiście zdecyduje się na to, aby coś zrobić. Buduje ona napięcie oraz wzmacnia przekaz, pomimo dość minimalistycznej formy całej kampanii.
FAD jest organizacją pozarządową działającą na terenie Hiszpanii jak również Ameryki Łacińskiej walczącą z uzależnieniem od narkotyków i jego konsekwencjami.
Aleksandra Rychlicka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem