Według badań 2,5 miliona mieszkańców Indii cierpi na ślepotę rogówkową. 60% ociemniałych stanowią dzieci, a liczba chorych wciąż wzrasta. W większości przypadków jedyną nadzieją na odzyskanie wzroku jest przeszczep rogówki. Niestety, na ok. 150 tys. potrzebujących przypada rocznie 7,5 tys. ofiarowanych par oczu. Przyczyną tak niewielkiej liczby dawców jest brak powszechnej świadomości i podstawowych informacji dotyczących transplantacji.
Agencja reklamowa JWT Mumbai przeprowadziła na zlecenie Eye Bank Coordination & Research Centre akcję uświadamiającą ludziom potrzebę oddawania organów. Zaprojektowana przez nią czarno-biała ulotka insertowana była w jednym z tygodników. Pierwsza strona przedstawiała twarz zdrowego mężczyzny podpisaną hasłem „When one person donates his eyes…”. Po rozłożeniu ulotki okazywało się, że była ona stworzona z twarzy dwóch niewidomych na jedno oko, podobnych do siebie mężczyzn. Hasło z pierwszej strony zostało rozwinięte tak, że nabrało sensu: „When one person donates his eyes, two blind people can see.” (Kiedy jedna osoba ofiarowuje swoje oczy, sprawia, że dwie osoby mogą widzieć).
Tak prosta kreacja przyczyniła się do wzrostu świadomości i aktywizacji społeczeństwa – banki oczu z całych Indii zarejestrowały wzrost liczby chętnych, by stać się dawcami.
K. Szmigielska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem