"A folię paroizolacyjną położycie?" – pani w średnim wieku zaskakuje remontującą dach ekipę swoim rozeznaniem. Zwykłe kotlety mielone podała ostatnio w bardzo oryginalnej formie, w sklepach pyta o nieznane ekspedientce składniki, korzystnie kupiła też czajnik elektryczny i odprawiła z kwitkiem obwoźnego sprzedawcę. Skąd ta wiedza i pomysły? Z Internetu.
Blisko 80 proc. Polaków powyżej 50. roku życia jest wykluczonych cyfrowo. Oznacza to, że około 10 mln z nich nie korzysta z zasobów sieci. Najnowsza kampania Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji ma poprawić te statystyki.
Według badań Millward Brown z sierpnia br., z Internetu nie korzysta obecnie 47,5% mężczyzn i 52,5% kobiet w Polsce. Odsetek ten wzrasta wraz z wiekiem – wśród osób powyżej 50 roku życia stopień wykluczenia cyfrowego wynosi już ponad 77%. Nie jest to kwestia braku możliwości technicznych – aż 15 proc. Polaków nie wykorzystuje zasobów sieci mimo posiadania komputera. Prawie 77% gospodarstw domowych ma do dyspozycji komputer, a większość z nich (74%)ma dostęp do sieci (dane GUS z 2014). Oznacza to, że wiele osób świadomie rezygnuje z możliwości użytkowania Internetu.
Według raportu koalicji "Dojrzałość w Sieci" 55,7% ankietowanych postrzega Internet jako "bezużyteczny". Pokolenie 50+ nie zdaje sobie sprawy z korzyści płynących z korzystania z Internetu, takich jak np. oszczędności wynikające z bankowości on-line czy zakupu produktów i usług. Trudność stanowi też przełamanie starych nawyków i obaw przed korzystaniem z Internetu.
Kampania "Niech internetowa moc będzie z Tobą!" ma na celu pokazanie osobom wykluczonym cyfrowo, jak wiele mogą zyskać, jeśli zdecydują się zacząć korzystać z Internetu. Bankowość i płacenie rachunków, darmowe wideo rozmowy, zakupy, rezerwacje, korespondencja czy informacje– to tylko niektóre z obszarów sieci, do których dostęp znacząco ułatwia codzienne funkcjonowanie i pozwala zaoszczędzić cenny czas. Celem kampanii jest również przekonanie, że korzystanie z Internetu nie jest trudne i każdy, niezależnie od wieku, może w nim znaleźć coś dla siebie.
W ramach kampanii Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji zorganizuje 10 darmowych szkoleń dla mieszkańców regionów o największym stopniu wykluczenia cyfrowego. Akcji towarzyszyć będzie kampania reklamowa w telewizji i prasie oraz szereg działań niestandardowych, mających na celu przekonanie do wypróbowania możliwości Internetu. Kampania potrwa do 15 listopada 2015.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie