Wtopić się w ścianę
Wiele osób nie chce ujawnienia całej prawdy o sobie w obawie że spotkają ją za to szykany, a w skrajnych przypadkach nawet przemoc ze strony innych. Takie sytuacje mają miejsce również w pozornie otwartych i tolerancyjnych społeczeństwach.
Problem ten dotyczy między innymi osób homoseksualnych. W efekcie prowadzi to do sytuacji, w której znacznie ograniczona zostaje również szansa spotkania innych osób tej samej orientacji lub bez uprzedzeń do tej grupy.
Rozwiązania postanowili poszukać twórcy portalu sbarvouven.cz, na których zlecenie agencja Oh, Deer! zrealizowała kampanię edukacyjną. Ma ona na celu uświadomienie odbiorcom trudnego położenia gejów i lesbijek w mało tolerancyjnych społeczeństwach, ale także umożliwienie im spotkania się i rozmowy na dotykające ich problemy. Ma w tym pośredniczyć wspomniany wyżej portal, który oferuje również pomoc ekspertów.
W ramach kampanii powstały dwie wersje plakatu. Na obu widnieją młodzi ludzie, którzy dzięki odpowiednio wykonanej grafice "zlewają się" z otoczeniem. Ma to być dosłowne przedstawienie ich położenia, które wymusza konieczność ukrycia swojej orientacji, tak by nadto nie wyróżniać się spośród reszty społeczeństwa. Wyraża to hasło kampanii, które bez żadnych metafor, wprost opisuje powyższy problem: "To blend in, I pretend I am not gay/ To blend in, I pretend I am not into girls" ("By się nie wyróżniać, udaję że nie jestem gejem/że nie interesuję się dziewczynami").
Kampania ma przyczynić się do równouprawnienia osób homoseksualnych i zwiększenia tolerancji zwłaszcza tam, gdzie problem dyskryminacji ze względu na orientację seksualną jest największy.
Maciej Zubel
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem