W koreańskich restauracjach na klientów czekały wychudzone twarze dzieci umieszczone w szklankach.
22 marca obchodzony jest Światowy Dzień Wody, a UNICEF dzień wcześniej inauguruje "Tap Project", czyli kampanię na rzecz podniesienia świadomości zamożniejszej części społeczeństwa co do dramatycznego braku wody w mniej bogatych częściach globu. To sytuacja niosąca realne zagrożenie dla życia, szczególnie dzieci.
Do kampanii włączają się od 2007 roku restauracje i kluby ze Stanów Zjednoczonych i Kanady, a także – w mniejszym zakresie – z kolejnych krajów, w których działa UNICEF. W ciągu tygodnia po Światowym Dniu Wody zbierają fundusze na dofinansowanie programu – klienci restauracji by dostać tradycyjnie darmową szklankę wody przed posiłkiem muszą za nią w tym tygodniu zapłacić 1 dolara. To koszt zapewnienia 1 dziecku czystej wody na 40 dni. Dotacje zebrane w czasie tygodnia kampanii, wykorzystane zostaną do niesienia pomocy dzieciom w krajach, gdzie do życia brakuje wody.
W roku ubiegłym w Korei tamtejszy oddział UNICEFu wzmocnił siłę przekonywania poprzez zdjęcie wychudzonego dziecka przyklejone na dno szklanki. Wraz z podniesieniem szklanki i zmianą kąta nachylenia światła, na hologramie ukazywała się coraz to pełniejsza twarz dziecka, a ono coraz ‘wyraźniej’ prosiło o uczestnictwo w projekcie, by w końcu móc ukazać zdrową buzię. Różnica w wyglądzie dziecka "przed" i "po" dostępie do wody uświadamiała, jak bardzo potrzebne jest wsparcie dla dzieci cierpiących z powodu odwodnienia, oraz ile warta jest jedna szklanka wody.
M. Radziejowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem