Świnka Pepa, Batman i Mario w żałobie
Zamknięte na cztery spusty sklepy z zabawkami i ich żałobnie przystrojone wystawy – na taki widok natknęli się rankiem 18 lipca 2014 roku mieszkańcy paragwajskiego miasta Asunción.
Spod krepiny i upstrzonej dziecięcymi bohaterami scenografii wyłaniał się się cel całej maskarady i zarazem rzeczywisty problem, czyli zwrócenie uwagi na utrzymującą się nadzwyczaj wysoką śmiertelność wśród noworodków w Paragwaju.
Okazuje się, że jedne z najbardziej związanych z dziećmi miejsc w przestrzeni miejskiej doskonale nadają się do zwrócenia uwagi na inne dzieci, a właściwie ich dotkliwy brak, gdyż zgodnie z hasłem kampanii "Un bebe te cambia la vida, su muerte tambien" ("Dziecko zmienia Twój świat, tak samo jak jego śmierć"). Niecodzienna akcja szybko zyskała szeroki odzew w mediach, skutkujący wywarciem odpowiedniego nacisku na rządzie prezydenta Paragwaju Horacio Cartesie, który w następstwie podniósł znacznie wydatki na służbę zdrowia. To z kolei pozwoliło na zatrudnienie większej ilości lekarzy oraz zmodernizowanie technologii, a w efekcie, jak podają organizatorzy, doprowadziło do zmniejszenia się śmiertelności wśród niemowląt aż o 50 %. Oznacza to 730 uratowanych żyć tylko w ciągu tego roku.
Cała ta historia pokazuje efekty, jakie można uzyskać za pomocą pomysłowej, sugestywnej kampanii wykorzystującej niekonwencjonalne środki przekazu.
Zuzanna Bieńkowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem