W okolicach centrów handlowych i dużych osiedli w Bombaju ustawiono przezroczyste boksy, w których znajdowały się osobliwe rzeźby naturalnej wielkości dzieci bez ubrań, oczekujących na pomoc. Napis na boksie zachęcał do wrzucenia do środka niepotrzebnej odzieży. W miarę wypełniania się pojemników ubraniami dzieci stawały się coraz bardziej "ubrane" przez dobroczyńców, dzięki czemu mogli zobaczyć jak wykorzystane będą ich dary.
Tę nietypową akcję zbiórki odzieży zorganizowała fundacja Chetana, której działa na rzecz poprawienie jakości życia dzieci żyjących w złych warunkach. Założeniem twórców akcji było stworzenie innowacyjnego happeningu, który skutecznie zwróci uwagę przechodniów.
Akcja stworzona przez agencję Mudra DDB Group wzbudziła jednak spore kontrowersje. Krytycy zarzucali twórcom, że starali się zastąpić prawdziwych potrzebujących "artystycznymi maskotkami", które swoją estetyką nie drażnią potencjalnych darczyńców – bogatej klienteli centrów handlowych i mieszkańców drogich osiedli. Kampania obroniła się ostatecznie dzięki swojej skuteczności: jej celem było zebranie 1000 sztuk odzieży, tymczasem po pierwszych trzech tygodniach akcji zgromadzono ich ponad 5000.
Indie to kraj charakteryzujący się olbrzymim rozwarstwieniem majątkowym – pomimo dynamicznego rozwoju (czwarta największa gospodarka świata uwzględniając PKB ważony parytetem siły nabywczej) ponad 270 mln ludzi żyje tam poniżej granicy ubóstwa, czyli za mniej niż pół dolara dziennie. Dlatego szczególnie potrzebne są działania uświadamiające bogatszej części społeczeństwa, że pomoc ubogim rodakom jest czasami bardzo łatwa.
P. Lenarczyk
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem